• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Place and Space of Global Sport in the Gulf Region: Promotion, Development and Identity Narratives

    عرض / فتح
    Place and Space of Global Sport in the Gulf Region Promotion, Development and Identity Narratives.pdf (717.9Kb)
    التاريخ
    2021-01-01
    المؤلف
    Amara, Mahfoud
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The reorganisation (or regeneration) of the urban space around the sport theme in cities such as Doha, Dubai and Manama, aims to offer citizens and residents a “spectacular” sporting experience. Furthermore, it offers business people a pleasurable place to do business, and tourists a place of paradox and contrast between an authentic Arabic atmosphere and a sophisticated lifestyle, featuring an assortment of hyper-real experiences (such as skiing in Dubai). This is epitomised today by the glossy architecture of Souq Wakif, built “in time for Doha’s hosting of the 2006 Asian Games, and with Qatar’s aim of presenting and preserving its heritage in the midst of prevailing globalization and modernization” (Alaraouf in Open House Int 37(02):77, 2012). Since then new residential areas and spaces for leisure and entertainment have emerged in the build up towards Qatar hosting the 2022 FIFA World Cup. The aim of the study is thus to examine how narratives on urbanisation in the GCC, and in Qatar in particular, around sport and leisure has been constructed by political and business elites, to reconcile between tradition and (post) modernity and to communicate to both internal and external audiences.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85104783892&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-69795-2_13
    http://hdl.handle.net/10576/37898
    المجموعات
    • علوم الرياضة (pre 2023) [‎206‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video