• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pedagogical potentials of IEEE 802.11 WLAN to higher educational institutions: A case study of Nigerian based University

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Hassan, Inuwa Musa
    Khan, Habib Ullah
    Zeitun, Rami
    Mardini, Ghassan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The research on 'Pedagogical potentials of IEEE 802.11 WLAN to Nigerian based University' is an in depth study to evaluate the potentials of its implementation to the entire teaching and tutoring vertical in Nigerian universities. While conducting this research study, the campus did not have the facility of Wireless internet service. Researchers are to provide the WLAN-Wireless local area network service to support the communication protocol limiting to shorter distances within a definite range with aid of infrared signals and radio networks. For this study, data collection is made over two periods, i.e., first, at the time of launching WLAN in order to gain an overview of the academic performance of the students and in the second instance, after providing the training to use WLAN, at the end of the semester. This study is conducted over a period equivalent to one semester. The objective of this is to identify any improvements in the performance of the students and the teaching staff after the completion of the training. The key performance indicator 'Academic outcome / Performance of students and attitude of faculty' on wireless internet in the campus is captured through the study and relevant statistical tools and techniques are applied to the data. The ascent in the academic outcome of students and the performance of the faculty is evident for the benefit of WLAN technology. This paper will cover the literature review and basic model of possible relationship between depend and independent variables of the research in detail. 2015 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2015.7050799
    http://hdl.handle.net/10576/38580
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • المالية والاقتصاد [‎436‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video