• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Engineering students' attitude towards engineering ethics education

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Balakrishnan, Balamuralithara; Tarlochan, Faris
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Engineering ethics covers the scope of engineering standards and how these standards should be applied in daily engineering practice Engineering ethics combines societal, economic and environmental factors in order to produce a set of rules that could lead an engineer to make decisions that protect the public interest regardless of any pressures that they may encounter while serving for corporate organization. In this paper, an investigation was conducted to assess engineering students' attitude towards socio-ethical issues and attainment of the objectives of ethical education which they learned through engineering ethics subject that is taught in the engineering programme. A mixed method evaluation was administered to 50 final-year students who pursuing their electrical-electronics and telecommunications engineering programmes from Universiti Tunku Abdul Rahman, Malaysia. All participants were in their final semesters before graduation. The findings of this study also showed that the students' attitudes towards socio-ethical issues related to engineering are low due to less emphasis being put forward by faculty of this study on the socio-ethical issues in the undergraduate engineering programme. It is clear that the socio-ethical education was not effective enough to achieve its objectives in producing socio responsible engineers. Some new strategies were proposed in teaching socio-ethical subject in engineering programmes to enhance the positive attitude towards socio-ethical issues among the engineering students. 2015 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2015.7095944
    http://hdl.handle.net/10576/38896
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1529‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Investigating the effect of utilizing new induction manifold designs on the combustion characteristics and emissions of a direct injection diesel engine 

      Bassiony, Mohamed A.; Sadiq, Abdellatif M.; Gergawy, Mohammed T.; Ahmed, Samer F.; Ghani, Saud A. ( American Society of Mechanical Engineers (ASME) , 2018 , Article)
      New induction manifold designs have been developed in this work to enhance the turbulence intensity and improve the mixing quality inside diesel engine cylinders. These new designs employ a spiral-helical shape with three ...
    • Thumbnail

      QU in top 50 global universities in Telecom Engineering 

      ( Dar Al Sharq Group , 2018 , Article)
    • Thumbnail

      Utilizing international design competitions for enhancing 21st century engineering skills: The experience of shell Eco-Marathon 

      Abdulwahed M.; Benammar M.; Hasna , Mazen; Ghani S. ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2015 , Conference)
      Nurturing design skills in students is in the heart of all engineering curricula. While academic courses and capstone activities inject the design process in students, involvement in practical design activities is believed ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video