• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ROLE OF BIG DATA ANALYTICS AND FIFA WORLD CUP 2022 ON THE QATAR'S TOURISM INDUSTRY: SYSTEMATIC REVIEW

    عرض / فتح
    27Vol100No22.pdf (1.231Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Khan, Sulaiman
    Khan, Habib Ullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Globally, events arrangement and management have become an inspiring component for the destination marketing. Tourism industry is intemperately thriving on information produced specifically through big data. Big data provides advanced and relevant inferences concerning behavior patterns, human activities and emotion analysis of tourists that will empower management and the tourism industry. This research work accomplished by executing a systematic literature review (SLR) to analyze the relevant research work reported recently in the targeted research domain. To perform this SLR work the relevant articles are accumulated from well-reputed online repositories including IEEE Xplore, ScienceDirect, Taylor & Francis, and SpringerLink. These articles were analyzed for their quality based on the research questions and their ability to answer them. This research mainly focusing on using the previous work as an evident to efficiently manage the crowd during the FIFA World Cup 2022 in the State of Qatar. This research work also aims to identify the guidelines and key steps that will laterally assist in boosting the hotel and touring industry in the State of Qatar. Findings of this systematic analysis will open new research directions for the research community to improve the tourism and marketing industry in a specific region.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.jatit.org/volumes/Vol100No22/27Vol100No22.pdf
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/39261
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video