• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
تصفح Educational Research Center حسب النوع 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • تصفح Educational Research Center حسب النوع
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • تصفح Educational Research Center حسب النوع
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تصفح Educational Research Center حسب النوع "Book chapter"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    فرز حسب:

    طلب:

    النتائج:

    السجلات المعروضة 1 -- 7 من 7

    • العنوان
    • تاريخ الاصدار
    • تاريخ الإرسال
    • تصاعدي
    • تنازلي
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Accreditation and the Standardization of Syllabi: Critical Reflections from the College of Education at Qatar University 

        Al-Muftah, Esraa; Alkhateeb, Hadeel ( Bloomsbury Publishing Plc. , 2020 , Book chapter)
        Scholars studying international accreditation practices traditionally assess the successes and failures of such programs (e.g., Collins, 2015; Altbach & Knight, 2007). Still, others investigate the reasons behind the spread ...
      • Thumbnail

        Attestation of online programs in Qatar: The need for a policy 

        Nasser, Ramzi; Romanowski, Michael; Abouchedid, Kamal ( Nova Science Publishers, Inc. , 2019 , Book chapter)
        This paper discusses the prefatory policy of online degrees' attestation in Qatar. This paper draws on the experiences of the authors as consultants and academics in higher education working in Qatar and the Arab World. ...
      • Thumbnail

        Exploring wellbeing in the Arab: higher education context A scoping review 

        Michaleczek, Igor; Ibrahim, Weam; Chaaban, Youmen ( Taylor and Francis , 2024 , Book chapter)
        Academic research on wellbeing and its conceptualization is closely linked to European cultural and intellectual development, from Epicurus’ vision of pleasure, materialistic appreciation, and measurement of human happiness ...
      • Thumbnail

        Making the strange familiar and the familiar strange: A critical reflection on teacher educators and the coronavirus crisis 

        Abu-Shawish, Reem Khalid; Romanowski, Michael H. ( Springer International Publishing , 2022 , Book chapter)
        This chapter uses the framework of making the strange familiar and the familiar strange to discuss the sudden shift from face-to-face to online instruction in higher education during the coronavirus crisis. Educators should ...
      • Thumbnail

        Problematising PBL in Higher Education in GGC Countries: The Case of Qatar 

        Chaaban, Youmen; Al-Thani, Hessa; Du, Xiangyun ( Springer Nature , 2025 , Book chapter)
        In this chapter, we use Foucault’s problematisation approach to analyse the ways in which the concept of Problem- and Project-based Learning (PBL) is constructed and contested within the GCC higher education context, with ...
      • Thumbnail

        Teachers’ reflective practices within a Gulf cooperation council context: Knowledge, beliefs, and challenges 

        Romanowski, Michael H.; Merouani, Nora; Coughlin, Chris Diane ( Taylor and Francis , 2017 , Book chapter)
        [No abstract available]
      • Thumbnail

        Teaching Sustainability in Qatar: Challenges for Teacher Readiness 

        Bruder, Jennifer; Hamwy, Noor; Sellami, Abdellatif; Romanowski, Michael H. ( Springer Nature , 2025 , Book chapter)
        The core obstacle in imparting knowledge about sustainability lies in teachers’ readiness, which encompasses an internal motivation and commitment towards sustainability, adequate knowledge, and teaching techniques, as ...

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا
        اتصل بنا | جامعة قطر

         

         

        الصفحة الرئيسية

        أرسل عملك التابع لجامعة قطر

        تصفح

        محتويات مركز المجموعات الرقمية
          الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
        هذه المجموعة
          تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

        حسابي

        تسجيل الدخول

        عن المستودع الرقمي

        الرؤية والرسالة

        المساعدة

        إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

        مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

        اتصل بنا
        اتصل بنا | جامعة قطر