• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of online learning during the COVID-19 pandemic on medical students and faculty members: A cross-sectional study from Majmaah University, Saudi Arabia

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Ahead of print file (186.6Kb)
    التاريخ
    2023-01-21
    المؤلف
    Junaid, Mohammed Abdul Lateef
    Sami, Waqas
    Aldhafiri, Hamad J
    Alabdulmonyem, Jehad A
    Alenazi, Abdulkarim K
    Kaseb, Ahmed
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: During the ongoing COVID-19 pandemic, all prospective of life have been affected by the situation. As a result of which, many universities adopted the online way of teaching instead of the traditional classroom teaching or by blending both together. This study was carried out with the objective to assess the perception of teachers and students regarding classes taken online versus those taken in the classroom. Materials and Methods: A descriptive cross-sectional study was carried out among students and faculty members of the medical college at Majmaah University, KSA, from October 2020 to April 2021. Results: The study found that the majority of teachers have disagreed (91%) that online classes were more effective than classroom mode, and regarding the overall perception of teachers for classes taken online and in the classroom, 62% of teachers agreed that online classes were better than classroom mode, whereas 38% disagreed; 61% of students agreed that online classes were better than classroom mode, and 39% disagreed. Conclusion: Educational institutions should be ready to handle pandemic-like situations without disrupting educational activities and to achieve this, appropriate training of the faculty members and students should be carried out to make online teaching effective and also to minimise any associated disturbing factors.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4103/aihb.aihb_49_22
    http://hdl.handle.net/10576/39662
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • أبحاث التمريض [‎95‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video