• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Enhancing students’ understanding and performance in a distance-learning setting: evidence from an audit simulation at a GCC university

    Thumbnail
    التاريخ
    2023-02-02
    المؤلف
    Elsayed, Nader
    Ismael, Hazem Ramadan
    M. Saadullah, Shahriar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: Drawing on experiential learning theory (ELT), this study aims to examine students’ performance and perceptions after performing an experiential learning activity (ELA) by completing a mini-audit simulation (AS) on the purchase and cash disbursement processes in a distance-learning environment at a Gulf Cooperation Council (GCC) university. Design/methodology/approach: Adopting a mixed-methods approach, we collected quantitative and qualitative data from 176 students using the grade centre on Blackboard and their responses to a semi-structured questionnaire. Findings: The pre-and post-simulation tests indicate significant improvement in students’ understanding and performance after performing the mini-AS. The students’ responses also provide robust evidence of student engagement, active participation and positive recognition of the AS’s value. Practical implications: This study has several implications: for the accounting education literature, how AS strengthens in-depth learning through the lens of ELT; for professional accounting bodies, informing the need to maximise the awareness and benefits of adopting simulations in accounting education and examination; and for educators, considering simulations in their ELAs to enhance student learning. Originality/value: This study introduces a new authentic mini-AS instrument that can be adapted to a distance-learning setting, adds to the very limited studies in AS using ELT, uses a mixed-methods approach and explores students who learn in an Arabic-speaking country.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85145420335&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/ARJ-12-2021-0359
    http://hdl.handle.net/10576/39841
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video