• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Study of Children Engagement and Focus During Handwriting in VR with a Haptic Device

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Zakraoui, Jezia
    Al-Maadeed, Somaya
    Salah, Moutaz
    Alja'am, Jihad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Engagement and focus of children during the handwriting process are essential factors for language learning and concepts acquisition. Handwriting for young children is challenging because it needs large motivation, great efforts and willingness to complete the task properly regardless of its difficulty. However, it is a most to learn writing by hand to capture the language structure and be able to communicate. Recently, emerged haptic guidance systems have shown to be a good approach to offer children a better sense of engagement during the writing task. In addition, handwriting in a virtual reality VR environment with the haptic device may improve the grasp of vocabulary as the learners need to spend a lot of time to form a word with deep concentration and physical efforts. In fact, the learners need to maintain the device pen by hand, follow up the letters' trajectories in a 3D space, and keep their arm up during the whole writing process. In this paper, we evaluate the effectiveness of a haptic device within a VR environment in improving the schoolchildren engagement, focus and handwriting quality of Arabic letters. We selected 15 children from the Dutch International school in Doha with ages varying from 5 to 9 years old. We run extensive experiments for a period of two weeks with the assistance of teachers and staff. The obtained results show that the proposed approach effectively increases the children motivation and improves their handwriting quality.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICCTA54562.2021.9916629
    http://hdl.handle.net/10576/40323
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video