• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Orthodontic Curricula in Undergraduate Dental Education-A Scoping Review

    Thumbnail
    عرض / فتح
    ijerph-20-04914.pdf (710.5Kb)
    التاريخ
    2023-03
    المؤلف
    Raghavan, Shailaja
    Abu Alhaija, Elham
    Ali, Kamran
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: To investigate commonalities and variations in the learning outcomes, curriculum content, assessment methods, and competencies in undergraduate orthodontic curricula globally. Methods: This scoping review followed the updated methodological guidance proposed by the Joanna Briggs Institute and reported in accordance with the Preferred Reporting Items for Systematic reviews and Meta-Analyses extension for Scoping Reviews (PRISMA-ScR). A search on electronic databases PubMed, Scopus, and Embase was conducted for the last 25 years. Google Scholar was used to identify eligible unpublished and grey literature. Results: The total number of reports identified was 231. After removal of 62 duplicates, 169 reports were included in the title and abstract screening. Finally, 17 studies were included in the review, which included 13 cross-sectional surveys, three expert panel proceedings, and one discussion paper. Marked variations were reported in undergraduate orthodontic curricula and competency assessments at the level of individual countries, regionally as well as globally. The challenges of imparting competency in orthodontic treatment during undergraduate dental education are also acknowledged. Conclusion: Lack of consistency in undergraduate orthodontic education was evidenced by several Delphi studies aiming to develop a consensus on orthodontic teaching in undergraduate programs. A common message emanating from the available studies on undergraduate orthodontic education seems to emphasize a focus on assessment and diagnosis of the orthodontic treatment needs of patients and a basic understanding of contemporary treatment options to facilitate patient referral.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/ijerph20064914
    http://hdl.handle.net/10576/41353
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎436‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video