• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Case study to analyze the impact of multi-course project-based learning approach on education for sustainable development

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-12-00480-v2.pdf (8.369Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Khandakar, Amith
    Chowdhury, Muhammad E.
    Gonzales, Antonio Jr. San Pedro
    Touati, Farid
    Emadi, Nasser A.
    Ayari, Mohamed A.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This work presents a multi-course project-based learning (MPL) approach implemented using two electrical engineering (EE) interdisciplinary undergraduate courses at Qatar University. Implementing an MPL approach helps in the development of critical thinking and collaborative decision-making skills. The attainment of these skills is also the outcome of education for sustainable development (ESD); the skills help students acquire the knowledge, attitudes, and values necessary to shape a sustainable future. The participating students' worked on a design project, which was used to assess the fulfillment of a set of student learning outcomes (SLOs), focusing on engineering soft skills and project management skills. The skills include the ability to communicate effectively, to work collaboratively in a team, to think both critically and creatively, and to manage projects efficiently with realistic constraints and standards. The challenges of implementing the MPL method are the organization of pedagogical activities that are planned for each of the courses involved, the coordination of the materials delivered by each course, and the supervision of around 90 students per year performing the MPL method. The experience of MPL deployment in the EE program was rated using student surveys. It was assumed that the MPL approach would be beneficial to the students based on the instructors' and students' feedback from the same courses in previous years. This was verified using chi-square statistics of the survey results. The implementation of the MPL also helped in increasing the average marks scored by the students in the design project. Some interesting feedback, statistical analyses, and improvement actions are reported for future upgrades. This work also contributes to the MPL pragmatic body of knowledge by exploring a successful initiative and its outcomes, which can help in attaining the skills needed for ESD. 2020 by the authors.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su12020480
    http://hdl.handle.net/10576/42011
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2823‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video