• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
Browsing 2023 - Volume 21 - Issue 21 by Subject 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2023 - Volume 21 - Issue 21
  • Browsing 2023 - Volume 21 - Issue 21 by Subject
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2023 - Volume 21 - Issue 21
  • Browsing 2023 - Volume 21 - Issue 21 by Subject
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browsing 2023 - Volume 21 - Issue 21 by Subject "التعلّم الإلكتروني"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Sort by:

    Order:

    Results:

    Now showing items 1-2 of 2

    • title
    • publication date
    • submit date
    • ascending
    • descending
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        التوافق البنائيّ وفاعليته في التعلم المتمركز حول المتعلّم: تجربة التعلّم الإلكتروني لدى طالبات جامعة قطر 

        بنت حمد آل ثاني, حصة; H. AL-Thani, Hessa ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        يستند مفهوم التوافق البنائي إلى مبدأين متلازمين؛ هما البنائية في التعلّم وتناسق كلّ من أنشطة التعليم ومهامّ التقويم من جهة، ومخرجات التعلّم المنشودة من جهة أخرى؛ ومِن ثَمَّ، فإنّ التركيز على ما يتعلّمه الطلاب وطريقة تعلّمهم، ...
      • Thumbnail

        إسهام أنموذج لتصميم التعليم للتعلّم الإلكتروني في تطوير الكفايات المهنيّة للمعلّمين الفلسطينيين من وجهة نظرهم خلال جائحة COVID-19 

        غوشة وهبة, دعاء; حنان, الجمل; Ghosheh Wahbeh, Dua’; Al- Jamal, Hanan ( Qatar University Press , 2023 , Article)
        هدفت هذه الدّراسة إلى تطوير أنموذج لتصميم التّعليم للتعلّم الإلكتروني بالاستناد إلى دمج أنموذج الاستقصاء الخماسي (5Es) مع استراتيجيّات التّعلّم الإلكتروني، والتّعلّم التّعاوني، وحلّ المشكلات؛ وذلك من خلال إجراءات متسلسلة ...

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU

         

         

        Home

        Submit your QU affiliated work

        Browse

        All of Digital Hub
          Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
        This Collection
          Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

        My Account

        Login

        About QSpace

        Vision & Mission

        Help

        Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU