• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Utilizing Facebook by the Arab World Governments: The Communication Success Factor

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Mishaal, Dareen A.
    Abu-Shanab, Emad A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study explored the importance of social media as a communication channel, and the reasons that lead governments to adopt such channel in their communication. Twelve Arab governments out of all twenty-two Arab countries adopted such strategy and were included in the authors' sample. Governments who adopted such a channel successfully communicated with citizens utilizing commonly used post properties (i.e. Likes, Comments and Shares). This study found that Arab governments posted news and information on Facebook with an average of 102.58 posts per year, which indicates that posting over Facebook is very poor. Also, it is found that using multimedia with different types lead to more communication from the stakeholders compared with posts that didn't use it. Such richness in media improved the communication intensity and lead to communication success. The second major contribution of this study is to build the TPCC index for measuring communication success. Such composite index is an integrated measure from four major indices; transparency, participation, collaboration, and comfort. Detailed results, conclusions, limitations, and future work are explained further.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJPADA.2017070105
    http://hdl.handle.net/10576/45150
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video