Show simple item record

Authorالرواس، أنور بن محمد
Authorنجم، طه عبد العاطي
Available date2016-05-17T10:00:29Z
Publication Date2007
Publication NameJournal of Educational Sciences (JES)
CitationJournal of Educational Sciences (JES), 2007, Vol. 11, No.11, Pages 181-222.
ISBN99921-52-95-8
URIhttp://hdl.handle.net/10576/4549
Abstractتهتم الدراسة بالتعرف على الدور الذي يؤديه النادي الثقافي في المجتمع العماني، من خلال بحث اتجاهات المترددين عليه نحو الأنشطة التي يقدمها لأعضائه. وتركز الدراسة على إبراز الوسائل المستخدمة في تشكيل صورة النادي الثقافي في أذهان المترددين، وذلك من خلال بحث دور الصحف والمجلات والإذاعة والتلفزيون في هذا المجال. وأخيرا تحاول الدراسة تقديم رؤية مستقبلية للدور الذي يؤديه النادي الثقافي في المجتمع العماني. وقد تكونت عينة الدراسة من (82) فرداً من المترددين على النادي من الذكور والإناث، طبقت عليهم استبانة مكونة من عدة محاور، وخلصت الدراسة إلى أن الصورة الذهنية للنادي الثقافي في أذهان المترددين عليه تبدو متناقضة في الواقع مع الصورة المرغوبة لديهم، ومحدودية دور وسائل الإعلام في التعريف بالنادي، وغياب التنسيق بين النادي ومؤسسات المجتمع، وفي نهاية الدراسة تم تقديم مجموعة من المقترحات التي ذكرها المترددين على النادي والخاصة بتطوير أنشطة النادي الثقافية وفعالياته المختلفة
Languagear
PublisherQatar University
Subjectالمجتمع المدني - عمان (سلطنة)
الثقافة - عمان (سلطنة)
النوادي الثقافية
الصورة الذهنية (وسائل الإعلام).
Titleالصورة الذهنية للنادي الثقافي في المجتمع العماني : دراسة استطلاعية على اتجاهات عينة من المترددين على النادي
Alternative TitleThe Image of the Cultural Club in the Omani Society: An Exploring Study on the attitudes of a sample of the club's audience
TypeArticle
Pagination181-222
Issue Number11
Volume Number11
Alternative AbstractThe study aimed at exploring the role of the Cultural Club in the Omani society by examining the attitudes of its audience toward the activities that provides to them. The study focuses on illustrating the means used in forming the image of the cultural club in the audience's consciousness. It also explores the role of newspapers, magazines, radio and Television in forming this image. The study sample consisted of (82) male and female Questionnaire was designed involve some dimensions. Results showed the differences between the image of the cultural club in the audience's consciousness. The results also showed the limiting role for introducing the cultural club in the Omani media, and it also showed that there was no arrangement between the club and the society institutions. Finally, the study aimed at introducing a future vision of the role which the cultural club could do in the Omani society.
AuthorAl Rawas, Anwar Bin Mohammed
AuthorNajem, Taha Abdulatty
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record