• English
    • العربية
  • English 
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
    • سياسات المستودع الرقمي
البحث المتقدم
البحث المتقدم
عرض التسجيلة 
  •   المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • أبحاث الهندسة الكيميائية
  • عرض التسجيلة
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • أبحاث الهندسة الكيميائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Inquiry guided learning in a chemical engineering core curriculum: General instructional approach and specific application to the fluid mechanics case

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Atilhan, Mert
    Eljack, Fadwa
    Alfadala, Hassan
    Froyd, Jeffrey E.
    El-Halwagi, Mahmoud
    Mahalec, Vladimir
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents results from a preliminary study of the effectiveness of using inquiry-guided learning instructional strategies both in chemical engineering classrooms and laboratories. For readers unfamiliar with the instructional strategy, the paper describes the general approach and then reports on results of its application for the fluid mechanics course taken by undergraduate students in the Chemical Engineering Department at Qatar University. Inquiry-guided activities were developed after a series of interviews with recent chemical engineering graduates and employers to gather data on difficulties of chemical engineering graduates during the transition period from the university to industry. Some common daily problems were gathered, discussed, listed and used to formulate in an inquiry guided activity structure. Students were asked to participate in a role-play approach in which client-contractor relationship and rules of engagements were simulated. Both laboratory projects and in-class inquiry guided approach were conducted. Student performance and ability to approach conceptual problems and design-related issues were monitored and graded. Assessments were done after initial coverage of fundamentals of fluid mechanics (8 weeks into the course). Activities promoted in-class engagement and student performance was observed to enhance student performance and engagement to subject when compared to years at which the inquiry teaching methods were not used. This observation is observed to be valid for both with respect to conceptual approaches as well as design-related issues in the early stages of chemical engineering education.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/4605
    المجموعات
    • أبحاث الهندسة الكيميائية [‎342 ‎ items ]

    entitlement


    المستودع الرقمي لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات المستودع الرقمي
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالةسياسات المستودع الرقمي

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    المستودع الرقمي لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video