• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Top-Down Construction Method: A Case Study For Underpass Structure in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    054.pdf (646.9Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Kara, Ali
    Chelliah, Anbalagan
    Tzaveas, Theodoros
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Cut and Cover construction method has been applied to build several underpass structures within the expressway programme of the Highway Projects Department, Public Works Authority, Qatar. Booming in the construction industry contributes to increasing existing traffic in Qatar. This subsequently failed existing road junctions and required updating the road network parallel to the traffic studied. Underpasses and bridges were planned across many locations in Qatar to increase the level of service at road junctions, enhance the traffic capacity, reduce traffic congestion, and improve the free flow of traffic. This paper discusses the design and construction challenges of the underpass structure constructed by top-down construction method located on D ring Road in Doha, Qatar. The top-down construction method has been suggested by the construction contractor as an alternative to the conventional cut-and-cover construction method to minimize the traffic disruption and meet updated temporary traffic management (TTMs) due to underpass construction works, restore traffic at the junction on top of the underpass prior to the completion of construction works and overall optimize the construction duration. A numerical modelling research was carried out to study the change in arrangements. The site-specific challenges, such as modification in the structural arrangement of the underpass, change in ground conditions, lateral displacement of pile walls and dewatering challenges, are discussed in this paper.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/cic.2023.0054
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/46757
    المجموعات
    • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring [‎68‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video