• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Self-compacting Backfills using Fly Ash and Dredged Marine Sediments for Public Work Applications

    Thumbnail
    عرض / فتح
    087.pdf (771.8Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Maherzi, Walid
    Benzerzour, Mahfoud
    Abriak, Nor-Edine
    Senouci, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Sediment accumulation at the bottom of ports disrupts maritime activities and disturbs the physicochemical balance of water bodies. In France, the maintenance of the 6500-kilometer long coastline would require the extraction of about 50 million m3 of marine sediments every year. For several years, these sediments were considered waste. However, they are increasingly being acknowledged as a resource in need of management. Several research studies were conducted to find valorization ways that satisfy technical and regulatory requirements. These sediments present interesting heterogeneous physicochemical, mineralogical, and geotechnical characteristics. However, they may contain contamination, which could limit their uses. This paper deals with the possibility of producing self-compacting backfills using dredged marine sediments, fly-ash, and hydraulic binders for public work applications. The impact of dredged sediments on the composition of self-compacting backfills was studied. Moreover, the impact of fly ash and binder type and percentage on the backfill behavior and mechanical properties was discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/cic.2023.0087
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/46790
    المجموعات
    • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring [‎68‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video