• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ChatGPT-A double-edged sword for healthcare education? Implications for assessments of dental students

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Eur J Dental Education - 2023 ChatGPT - Ali.pdf (240.3Kb)
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Ali, Kamran
    Barhom, Noha
    Tamimi, Faleh
    Duggal, Monty
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Open-source generative artificial intelligence (AI) applications are fast-transforming access to information and allow students to prepare assignments and offer quite accurate responses to a wide range of exam questions which are routinely used in assessments of students across the board including undergraduate dental students. This study aims to evaluate the performance of Chat Generative Pre-trained Transformer (ChatGPT), a generative AI-based application, on a wide range of assessments used in contemporary healthcare education and discusses the implications for undergraduate dental education. Materials and Methods: This was an exploratory study investigating the accuracy of ChatGPT to attempt a range of recognised assessments in healthcare education curricula. A total of 50 independent items encompassing 50 different learning outcomes (n = 10 per item) were developed by the research team. These included 10 separate items based on each of the five commonly used question formats including multiple-choice questions (MCQs); short-answer questions (SAQs); short essay questions (SEQs); single true/false questions; and fill in the blanks items. Chat GPT was used to attempt each of these 50 questions. In addition, ChatGPT was used to generate reflective reports based on multisource feedback; research methodology; and critical appraisal of the literature. Results: ChatGPT application provided accurate responses to majority of knowledge-based assessments based on MCQs, SAQs, SEQs, true/false and fill in the blanks items. However, it was only able to answer text-based questions and did not allow processing of questions based on images. Responses generated to written assignments were also satisfactory apart from those for critical appraisal of literature. Word count was the key limitation observed in outputs generated by the free version of ChatGPT. Conclusion: Notwithstanding their current limitations, generative AI-based applications have the potential to revolutionise virtual learning. Instead of treating it as a threat, healthcare educators need to adapt teaching and assessments in medical and dental education to the benefits of the learners while mitigating against dishonest use of AI-based technology.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85167367205&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/eje.12937
    http://hdl.handle.net/10576/46955
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎436‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video