• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 1: Contemporary issues in Construction Engineering and Management
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 1: Contemporary issues in Construction Engineering and Management
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Challenges and Perspectives on Resilient Collaboration for Building Information Modelling (BIM) Education in the GCC Context

    Thumbnail
    عرض / فتح
    035.pdf (644.0Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Atour, Raya
    Ahmad, Ahmad Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Building Information Modelling (BIM) is revolutionizing the construction industry and education through digitization. The construction industry expects higher institutions to create graduate students that are BIM-aware and enabled through the understanding of BIM. There are four pillars of BIM, which are people, process, policy, and technology. Less focus is given to the people dimension, as BIM is perceived as 90% technology and 10% sociology, while in reality, it is 90% sociology and 10% technology. This study would embed its focus on people, which are students in the context of the educational implementation, and on female students in the GCC region. This paper aims to identify the complexity of collaboration in BIM education for female students in the GCC region, as many educational institutions create specific atmospheres for female students aligned with the local customs of the region. The investigation focuses on identifying the challenges in BIM collaboration in education in this specific context through a multifaceted theoretical investigation with a comprehensive literature review. The findings of this paper include identifying the multivariate factors involved in the collaboration of BIM education. The recommendations involve the inclusion of resilient strategies to integrate the long-lost 'soft' attributes of people in technology in the realm of optimization and efficiency. This study would be a significant milestone in the region and a promising approach to utilizing local and indigenous tools, approaches, and contexts to meet educational excellence.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/cic.2023.0035
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/47069
    المجموعات
    • العمارة والتخطيط العمراني [‎307‎ items ]
    • Theme 1: Contemporary issues in Construction Engineering and Management [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video