• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Comparing the Effectiveness of Role-Play Simulation versus Real Patient Transferal Skills Training in Occupational Therapy Students in Saudi-Arabia-A Quasi-Experimental Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Comparing the Effectiveness of Role Play Simulation versus Real Patient Transferal Skills Training in Occupational Therapy Students in Saudi Arabia A.pdf (682.0Kb)
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Meny, Areej
    Hayat, Aalia
    Eldigire, Mohamed
    Kaleem, Mohammed
    Alharbi, Nouf
    Albaz, Noof
    Sami, Waqas
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: To compare the effectiveness of using role-play simulation as a possible alternative to real-patient training to teach transferal skills to occupational therapy students. Patients and Methods: Seventy-one occupational therapy students (including those in their second, third and fourth years) participated in a quasi-experimental study. The students were randomly divided into two groups. One group received role-play simulation at the university. The other received training on real patients with mild to moderate stroke and spinal cord injury (one session/week for six weeks) in clinical (inpatient) settings in Jeddah to learn patient transferring skills. Student performance was taken as a measure of teaching method effectiveness, and was evaluated by using a validated OSCE-type assessment tool developed at the end of training. The tool showed good reliability (Cronbach’s α was > 0.7) and inter-reliability (Kappa < 0.001). Results: A total number of 71 students participated in the study. The majority of the students were female (66.2%, N=47) and 33.8% (N=24) were male. About 33.8% (N=24) of students were in the second year, 29.6% (N=21) were in the third year and 36.6% (N=26) were in the fourth year. There were 36 (49.3%) students in the simulation group The mean age of the students was 20.70 (SD=1.2). There was no significant difference in the students’ performance in both groups with a P-value of 0.139. Conclusion: Role-play simulation can effectively be used for students’ training as there was no difference in the outcome of the students’ performance in patient transferring skills in both groups. This finding can help in designing and implementing training through simulation, especially in situations where training on severely ill patients may be a safety risk.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85164186236&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.2147/AMEP.S410793
    http://hdl.handle.net/10576/47214
    المجموعات
    • أبحاث التمريض [‎98‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video