• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perceived confidence of dental students and new graduates in performing tooth extractions—An exploratory study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Eur J Dental Education - 2023 - Tooth Extractions.pdf (3.972Mb)
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Gaballah, Kamis
    Ali, Kamran
    Zahra, Daniel
    Abou Neel, Ensanya
    Ibrahim, Eteman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: The ability to perform uncomplicated tooth extractions is a core clinical skill in undergraduate dental education. The aim of this study was to evaluate pre-extraction assessment skills of dental students and interns and explore their self-perceived confidence in performing these tooth extractions. Materials and Methods: A cross-sectional survey investigated the self-perceived confidence to perform the extraction for a set of eight expert-rated cases. The participants were dental students at three different stages, that is, in Years 4 and 5 of the Bachelor of Dental Surgery (BDS) programme and interns. The participants were asked to rate the difficulty level of each of the eight tooth extraction cases. The self-perceived confidence of the participants to perform extraction of each was also explored. Finally, the participants were asked to identify the main reason for the perceived lack of confidence. Results: A total of 199 responded to the survey, yielding a response rate of 94.7%. The effect of grade of extraction (the expert rating of cases) and stage of education on difficulty ratings was assessed using a mixed three stage of education × 4-grade ANOVA, with response (Difficult = 1, Easy = 0) as the dependent variable. The results showed that there was a correlation between the stage of education and grade of extraction and affected the self-perceived confidence of the participants. Gender showed a significant impact with females categorizing significantly more cases as difficult. A three-way contingency table (counts of each confidence-level response by stage of education by expert rating of cases) suggests a statistically significant association between the three factors. Most participants identified limited clinical exposure as the main reason for their perceived lack of confidence. Conclusion: The findings of this study show that a majority of the participants were able to recognize tooth extraction cases which were beyond the scope of their training stage with females reporting a lower confidence. Increased clinical exposure to a wider range of tooth extraction cases with varying levels of difficulty may contribute to improving the self-confidence of undergraduate dental students and interns.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85170531444&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/eje.12936
    http://hdl.handle.net/10576/47579
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎424‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video