• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating the use of visual prompts in online meeting applications for kindergarteners

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Naseem, H.
    Halabi, O.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The use of online meeting applications for educational purpose, has increased during pandemic. These meeting applications mostly use textual prompts as a way of communicating with the user, which might not be suitable for kindergarteners. To enhance the usability of meeting applications, Visual Prompts and visual cues are suggested to apply in this research for attaining better user experience, and the efficacy and efficiency is proved by the experiments and results of this study. A task-based user experiment was designed for kindergarten children, aged from three to seven, where they were asked to complete certain tasks based on three different Visual Prompt designs in the online meeting application interface. The Visual Prompts were designed using Unity software for Zoom application platform. The results were analyzed for task success rate and task completion time using SPSS statistical analysis software. The results showed high t-values of success rate (t = 5.093) and task completion time (t = 10.093), which indicates that the technical scaffolding, in the form of Visual Prompts, is more helpful to communicate the information for a given task. Moreover, it was concluded that the use of Visual Prompts enhanced the learnability of an online meeting application for young children, whereas the textual prompts lagged in performance due to underdeveloped language skills of the same age group. Springer Nature Switzerland AG 2021.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-77414-1_17
    http://hdl.handle.net/10576/47999
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video