• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Design of immersive virtual reality system to improve communication skills in individuals with autism

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Design of Immersive.pdf (2.016Mb)
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Halabi, O.
    El-Seoud, S.A.
    Aljaam, J.M.
    Alpona, H.
    Al-Hemadi, M.
    Al-Hassan, D.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Individuals with autism spectrum disorder (ASD) regularly experience situations in which they need to give answers but do not know how to respond; for example, questions related to everyday life activities that are asked by strangers. Research geared at utilizing technology to mend social and communication impairments in children with autism is actively underway. Immersive virtual reality (VR) is a relatively recent technology that has the potential of being an effective therapeutic tool for developing various skills in autistic children. This paper presents an interactive scenario-based VR system developed to improve the communications skills of autistic children. The system utilizes speech recognition to provide natural interaction and role-play and turntaking to evaluate and verify the effectiveness of the immersive environment on the social performance of autistic children. In experiments conducted, participants showed more improved performance with a computer augmented virtual environment (CAVE) than with a head mounted display (HMD) or a normal desktop. The results indicate that immersive VR could be more satisfactory and motivational than desktop for children with ASD.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v12i05.6766
    http://hdl.handle.net/10576/48004
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video