• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Museums in Qatar and their Educational Role in a Learning-Ecosystem Approach

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main Article (672.7Kb)
    التاريخ
    2023-06-06
    المؤلف
    Al-Hammadi, Mariam Ibrahim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article discusses the role of museums in Qatar as participants in an educational ecosystem. An educational ecosystem is an educational approach that involves a network of participants, rather than being confined to educational institutions and learners. This approach aims to increase the quality of education and achieve educational excellence through building a culture of lifelong learning. This article analyses the ways in which Qatar Museums (QM) embodies this approach, by considering its relationship with the education sector and local community. The objective of this evaluation is to identify how museums conceptualize their educational roles within the community and how these museums complement the educational-ecosystem approach which some educational institutions are already employing in Qatar. It is clear that, despite the fact that QM has a clear cultural and educational agenda, the gap between QM, the community, and the educational sector is apparent. Thus, I argue here that advocacy is vital for museums to support their new educational programs. In addition, a collaborative national agenda should be developed between the museum sector, educational sector, and community in order to encourage lifelong learning.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.iasj.net/iasj/article/272864
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/48384
    المجموعات
    • الإنسانيات [‎155‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video