• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Management accounting system application in banks in the State of Qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2010-01-01
    المؤلف
    Abou Hazima, Rasha G.
    Hindi, Nitham M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The importance of management accounting systems (MAS) in measuring the non-financial performance is increasing, especially in the service sector. Therefore, the objective of this paper is to investigate the nature of MAS in service sector, mainly in banks as this sector is critical for future economy of the State of Qatar. This study surveyed the top management team in finance and accounting departments in banks about their prospective of MAS usefulness, the critical driving or resisting factors, and the financial and non-financial indicators that are affecting the implementation of the MAS in their banks. Surveys were distributed to 16 banks operating in Qatar. In addition, interviews were conducted with individual senior management and executive managers. The results of this study demonstrate that the highest demographic factor affecting the critical driver factors in implementing MAS is the experience of the employee in the organisation, because each experience category had different view in the importance of these factors which would eventually affect the design and the implementation of MAS in their banks. In addition, interviews conducted found that most of the participating banks were paying more attention to improvement and measurement financial performance rather than non-financial performance. © 2010 Inderscience Enterprises Ltd.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84951715335&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJKL.2010.034754
    http://hdl.handle.net/10576/48457
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎572‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video