عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفZghibi, Makrem
المؤلفSahli, Hajer
المؤلفBen Khalifa, Wissam
المؤلفGhouili, Hatem
المؤلفGharbi, Maher
المؤلفHaddad, Monoem
تاريخ الإتاحة2023-10-23T10:25:28Z
تاريخ النشر2021
اسم المنشورSustainability (Switzerland)
المصدرScopus
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.3390/su131810193
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/48752
الملخصThis work is part of a semio-constructivist conception of learning sport and physical education that emphasizes the primary role of language action in the co-construction of knowledge in/through action. The aim is to study the decision-making methods of three groups of students in a verbal football cycle. A total of 48 pupils participates voluntarily in our study, in mixed teams, with/without a teacher (Time = 2 x 4 mn) before/after small sided games (2 x 10 mn). The language activity of students is dependent on the development of cognitive structures identified from the classes to which they belong. 2021 by the authors.
اللغةen
الناشرMDPI
الموضوعCo-construction
Cognitive structures
Football
Game
Verbalization
العنوانModalities of student responses in football games according to players' cognitive structures
النوعArticle
رقم العدد18
رقم المجلد13
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة