Modalities of student responses in football games according to players' cognitive structures
المؤلف | Zghibi, Makrem |
المؤلف | Sahli, Hajer |
المؤلف | Ben Khalifa, Wissam |
المؤلف | Ghouili, Hatem |
المؤلف | Gharbi, Maher |
المؤلف | Haddad, Monoem |
تاريخ الإتاحة | 2023-10-23T10:25:28Z |
تاريخ النشر | 2021 |
اسم المنشور | Sustainability (Switzerland) |
المصدر | Scopus |
الملخص | This work is part of a semio-constructivist conception of learning sport and physical education that emphasizes the primary role of language action in the co-construction of knowledge in/through action. The aim is to study the decision-making methods of three groups of students in a verbal football cycle. A total of 48 pupils participates voluntarily in our study, in mixed teams, with/without a teacher (Time = 2 x 4 mn) before/after small sided games (2 x 10 mn). The language activity of students is dependent on the development of cognitive structures identified from the classes to which they belong. 2021 by the authors. |
اللغة | en |
الناشر | MDPI |
الموضوع | Co-construction Cognitive structures Football Game Verbalization |
النوع | Article |
رقم العدد | 18 |
رقم المجلد | 13 |
الملفات في هذه التسجيلة
الملفات | الحجم | الصيغة | العرض |
---|---|---|---|
لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة. |
هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية
-
التربية البدنية [131 items ]