• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An examination of assessment practices in colleges of business at various Middle East countries compared to the USA

    Thumbnail
    عرض / فتح
    hindi-et-al-2011-an-examination-of-assessment-practices-in-colleges-of-business-at-various-middle-east-countries.pdf (238.5Kb)
    التاريخ
    2014-11-28
    المؤلف
    Hindi, Nitham M.
    Najdawi, Mohammad K.
    Al Muftah, Hend Abdalrahman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study reports the results of a survey conducted during 2007 which was mailed to deans of schools of business at institutions of higher education located within the USA and the Middle East. Schools of business are now more engaged in assessment activities than a few years ago. Assessment activities are more costly and more emphasis seems to be placed on assessing communication skills, critical thinking, and professional knowledge. Colleges of business are relaying heavily on course-embedded measures, followed by indirect measures of assessment. Curriculum and instructional changes were the top-ranked uses of assessment results. Although almost the same percentage of colleges of business in 2007 has specific curriculum/programme objectives as they did in 1999 (92% in 2007 and 88% in 1999), significantly more US colleges actually assess their objectives. While 65% of the US institutions reported assessment activities annually, only 25% of Middle Eastern universities assessed their curriculum annually.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJMD.2011.039953
    http://hdl.handle.net/10576/49800
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎572‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video