• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Food behavior changes during the covid-19 pandemic: Statistical analysis of consumer survey data from bosnia and herzegovina

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-13-08617-v2.pdf (1.211Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Ben Hassen, Tarek
    El Bilali, Hamid
    Allahyari, Mohammad S.
    Karabašević, Darjan
    Radosavac, Adriana
    Berjan, Sinisa
    Vaško, Željko
    Radanov, Pavle
    Obhođaš, Ibrahim
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Bosnia and Herzegovina has responded to the COVID-19 pandemic by implementing quarantine and other social distancing measures. These measures, however, have mental, social, and economic consequences on diet and food behaviors. The Bosnian case is particularly pertinent since the country has one of the highest global mortality rates relative to its population. In addition, its health system is fragmented and under-resourced. Consequently, in this study, we analyze the effects of the COVID-19 pandemic on Bosnians' behaviors relating to food. It is based on an online survey performed during October-November 2020 with 3133 adult respondents. The statistical analysis encompassed descriptive statistics (means, percentages, and frequencies), as well as cluster analysis. The results reveal that the pandemic transformed consumers' shopping behaviors and food sourcing, reducing shopping frequency and increasing food bought on each trip. Furthermore, there was an increase in the consumption of local food items due to food safety concerns. Addition-ally, the pandemic improved the awareness of Bosnians towards food with a decrease in food waste. Regarding diets, Bosnians tried to have healthier diets during the pandemic. Therefore, COVID-19 might have opened a 'window of opportunity' to promote the shift towards more sustainable food consumption and lifestyles.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su13158617
    http://hdl.handle.net/10576/50256
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • الشؤون الدولية [‎161‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video