• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Level of Total Quality Management Adoption in Qatari Educational Institutions: Private and Semi-Government Sector

    Thumbnail
    التاريخ
    2013
    المؤلف
    Sulaiman ,Noor Fauziah
    Manochehri ,Nick-Naser
    Al-Esmail ,Rajab Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The authors evaluated the level of Total Quality Management (TQM) adoption in Qatari educational institutions within private and semigovernment institutions. To accomplish these objectives, a literature review was done of TQM adoption in higher education institutions, followed by a survey questionnaire. Data were collected from Qatari educational institutions with SPSS used in performing the analysis. It assessed awareness, understanding, benefits, and progress of TQM implementation based on the 11 critical success factors (CSFs) or essential elements developed in the revisited model of leverage points for a total quality culture transformation. The strongest driving force toward TQM was teamwork while the strongest restraining force was lack of knowledge of TQM principles and its associated tools. The analysis concluded that although there was a low level of TQM implementation, the dominant perception of TQM in general was positive where a culture toward collective consciousness or teamwork was beginning to be accepted within private and semigovernment educational institutions in Qatar. The findings would be of a particular interest to private and public educational institutions; especially those that intend to initiate TQM and accreditation within their institutions in the Middle East.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/08832323.2011.649311
    http://hdl.handle.net/10576/50452
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video