• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE EFFECTIVENESS OF PROJECT-ORIENTED PROBLEM-BASED LEARNING (POPBL) AS A PEDAGOGICAL APPROACH IN PROMOTING CRITICAL THINKING AMONG EFL UNDERGRADUATES IN A PRIVATE UNIVERSITY IN KUWAIT

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The Effectiveness of Project-Oriented Problem-Based Learning (POPBL)-Sana Alwadaini.pdf (308.3Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Alwadaini, Sana
    Almomani, Noor Alit City
    Tahseldar, Mona
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In today's interconnected world, proficiency in language and cultural knowledge is crucial for effective global communication, surpassing geographical boundaries. This research investigates the impact of Problem-Oriented Project-Based Learning (POPBL) on the critical thinking skills and language proficiency of English as a Foreign Language (EFL) undergraduates in Kuwait. The study addresses the significant gap between traditional high school teaching methods and rigorous university admission standards, underscoring the essential role of critical thinking in higher education. The collaborative teaching strategy of the integration of POPBL serves as a bridge between traditional teaching methods and the demands of a dynamic global environment, ensuring that students are well-equipped with the competencies necessary for success in the 21st century. The methodology employed a two-phase investigation, combining quantitative and qualitative components. Initial findings indicate subtle changes in perceived critical thinking skills, with a distinct improvement observed within the experimental group. Further analysis, including content scrutiny of final projects and a comprehensive evaluation of language proficiency, strengthens the positive impact of POPBL. Although minimal changes may be noted in perceived critical thinking skills, the study highlights a tangible enhancement in actual critical thinking abilities, especially within the experimental group. Future research should delve into specific strategies contributing to this improvement and refine pedagogical practices in similar contexts.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/50558
    المجموعات
    • محور العلوم الإنسانية والاجتماعية [‎44‎ items ]
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎216‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video