Show simple item record

AuthorEl-Awaisi, Alla
AuthorAnderson, Elizabeth
AuthorBarr, Hugh
AuthorWilby, Kyle J.
AuthorWilbur, Kerry
AuthorBainbridge, Lesley
Available date2016-12-04T10:54:37Z
Publication Date2016-11-03
Publication NameJournal of Taibah University Medical Sciences
Identifierhttp://dx.doi.org/10.1016/j.jtumed.2016.09.004
CitationAlla El-Awaisi, Elizabeth Anderson, Hugh Barr, Kyle J. Wilby, Kerry Wilbur, Lesley Bainbridge, Important steps for introducing interprofessional education into health professional education, Journal of Taibah University Medical Sciences, Available online 3 November 2016
ISSN16583612
URIhttp://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S165836121630110X
URIhttp://hdl.handle.net/10576/5059
AbstractInterprofessional education (IPE) engages students from different healthcare professions for learning with, from and about each other to improve collaboration and quality of care. Recognizing the complexity of designing and integrating IPE into different health curricula, this review describes twelve strategies for introducing IPE into pre-registration health professional education. We emphasize group responsibility among faculty and other stakeholders, clarity and unity of purpose expressed in outcomes informing inputs, and learning methods. This piece of work emphasizes facilitation as the key to effective interprofessional teaching and learning, with implications for the preparation of faculty and students. The supporting evidence from the literature has also shown that interprofessional student assessment and programme evaluation play key roles in the successful functioning of IPE courses.
SponsorOpen Access funded by Taibah University
Languageen
PublisherElsevier
SubjectCurriculum
Healthcare
Interprofessional education
Interprofessional learning
Undergraduate
TitleImportant steps for introducing interprofessional education into health professional education
TypeArticle
Alternative Abstractيسعى التعليم الصحي المتداخل بين التخصصات إلى خلق بيئة يستطيع من خلالها الطلبة من مختلف التخصصات الصحية التعلم مع بعضهم, ومن بعضهم وحول بعضهم البعض لتحسين التعاون وجودة الرعاية المقدمة. تصف هذه المقالة إثنتا عشرة استراتيجية لإدخال التعليم المتداخل بين التخصصات للتسجيل المسبق لتعليم الصحة المهنية آخذة بالحسبان صعوبة تصميم ودمج التعليم المتداخل بين التخصصات في مختلف مناهج التخصصات الصحية. نؤكد المسئولية الجماعية بين الأكاديميين والشركاء مع الوضوح التام في تحديد الأهداف المعبر عنها في مخرجات التعليم وطرق التعلم. تؤكد هذه المقالة على أهمية إدارة عمل المجموعات الطلابية للتعليم والتعلم المتداخل بين التخصصات متطلعين لتأهيل الأكاديميين والطلبة. وقد أظهرت أيضا الأدلة المؤيدة من الأدبيات أن التعليم المتداخل بين التخصصات لتقييم الطالب وتقييم البرنامج يلعبان أدوارا رئيسة في نجاح أداء مقررات التعليم الصحي المتداخل بين التخصصات.
Open Access user License http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record