• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using a pharmacist-led educational tool to teach elementary and middle-school students in Lebanon about microbes, antibiotic use and antimicrobial resistance: A pilot study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    1919+Iskandar.pdf (651.3Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Iskandar, Katia
    Makhoul, Elise
    Haddad, Chadia
    Hammoudi, Dalal
    EL Khatib, Sara
    Jomha, Ismail A
    Khanafer, Nagham
    Van Dungen, Maarten
    Salameh, Pascale
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Teaching school students about antibiotic use and antimicrobial resistance (AMR) can shape their future behaviour to become antibiotic guardians. This study aims to assess the impact of a pharmacist-led educational tool in boosting knowledge of these topics at elementary and middle school educational stages. Methods: A prospective web-based cross-sectional pre-post study was conducted in Lebanese private schools from April 2020 to December 2021. Results: The results showed that the pharmacist-led intervention increased the general knowledge (p = 0.01) and understanding of microbes (junior versus senior, p = 0.003 versus p = 0.004). In middle school, the spread of infection (p < 0.001) and the AMR concept (p = 0.001) significantly changed post-test, while antibiotics use and AMR concept remained unchanged in elementary students. Conclusion: The successful learning impact of the educational tool designed and led by pharmacists shows their importance as antibiotic experts in influencing early pedagogic learning about antibiotics and AMR starting at the middle-school stage.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.46542/pe.2023.231.4760
    http://hdl.handle.net/10576/50644
    المجموعات
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video