• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Luxury Brands and Corporate Social Responsibility: A Perspective on Consumers' Preferences

    Thumbnail
    عرض / فتح
    LuxuryCSR-2015-08-28.pdf (561.1Kb)
    التاريخ
    2016-05
    المؤلف
    Ho, Han
    Awan, Mahmood A.
    Khan, Habib Ullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The recent growth trends of globalization has witnessed prominent growth in luxury brand sales over the recent years. However, the dramatically changing economic environment also leads to hardship for luxury brand companies since it affects the customers’ perception whether their high priced luxury brands are really valuable to purchase. This study aimed to determine the impact of corporate social responsibility (CSR) initiatives implemented by the luxury brand organizations on consumers’ purchase intention of such brands. Over 300 customers of luxury brands were surveyed to find out whether CSR initiatives have effect on their purchase intentions. The authors present a taxonomy that assigns consumers to one of the four segments according to their annual household income and value expressive perceptions and it demonstrates each segments’ preference for purchasing luxury brands. Out of four types of consumers after perceiving CSR initiatives implemented by luxury brand companies, affluent consumers show the most significant purchase intention of luxury brands. In addition, affluent consumers with internal value expressive perceptions also show the highest purchase intention of luxury brands. Consumers whose value expressive perceptions are internal oriented pay more attention to CSR initiatives than consumers who are external value expressive perceptions. Further, it showed that overall CSR initiatives have significant influence on their purchase intentions. Thus this study provides valuable insight for the brand managers to design and implement their CSR initiatives and marketing strategies.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18374/JIMS-16-1.9
    http://hdl.handle.net/10576/50707
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎572‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video