Show simple item record

AuthorIsmail, Ibrahim Youssef Farahat
Available date2024-01-16T07:38:01Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
URIhttp://hdl.handle.net/10576/50759
AbstractPurpose - The purpose of this paper is to examine the relationship between cognitive bias and purchased decision in the field of application which is carbonated water companies. • Design/Methodology/Approach - This descriptive study was conducted among a sample of (420) the dealers with carbonated water companies. Self-reporting questionnaires were administered among the respondents, who were selected through stratified sampling method. • Findings - revealed that cognitive bias has significant positive effect on purchased decision. • Recommendations: This research has significant practical implications and a guidelines for the Accountability State Authority and theoretical implications for researchers who are interested in research variable.
Languageen
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
SubjectCognitive Bias
Purchased Decision
Carbonated water companies
TitleThe relationship between Cognitive Bias and Purchase decision: Applied study on carbonated water companies
Alternative Titleالعلاقة بين التحيز المعرفى وقرار الشراء: دراسة تطبيقية على شركات المياه الغازية
TypeConference Paper
Alternative Abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على طبيعة العلاقة بين التحيز المعرفى وقرار الشراء بالتطبيق على شركات المياه الغازية. • اعتمدت هذه الدراسة فلسفة الواقعية، والمنهج الاستقرائى ، وأسلوب التحليل الكمى للبيانات كمنهجية بحثية, وتم استخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات. ونتيجة لذلك، تم جمع (420) استبيان يمكن استخدامه إلكترونياً عبر وسائل التواصل الاجتماعى من المتعاملين مع شركات المياه الغازية. بالإضافة إلى ذلك، تم استخدام (SPSS) لاستكشاف العلاقات السببية بين متغيرات البحث. • كشفت النتائج أن التحيز المعرفى له تأثير إيجابى معنوى على قرار الشراء. • تحمل هذه الدراسة آثارًا عملية كبيرة وإرشادات لشركات المياه الغازية ، وآثارًا نظرية للباحثين الذين يهتمون بمتغيرات البحث.
Authorاسماعيل, ابراهيم يوسف فرحات
Subjectالتحيز المعرفى
قرار الشراء
شركات المياه الغازية


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record