• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Predicting student-perceived learning outcomes and satisfaction in ERP courses: An empirical investigation

    عرض / فتح
    Predicting Student-Perceived Learning Outcomes and Satisfaction in ERP Courses_ An Empirical Investigation.pdf (636.5Kb)
    التاريخ
    2011-06
    المؤلف
    Alshare, Khaled A.
    Lane, Peggy L.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article uses the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology model (UTAUT) as the basis for the research framework to examine factors that influence student-perceived learning outcomes and satisfaction in enterprise resource planning (ERP) courses. Antecedent variables considered are student attitude, performance expectancy, effort expectancy, training (hands-on), course structure, and perceived instructor knowledge. A Structural Equation Model (SEM) using LISREL was employed to test the measurement and structural models using a convenience sample of 102 students enrolled in ERP courses. The results showed that student attitude had the largest significant direct impact on student-perceived learning outcomes and satisfaction. Effort expectancy and performance expectancy had significant direct impacts on attitude. Course structure and training (hands-on) had indirect effects on attitude through effort expectancy and performance expectancy. The findings suggest that, in order to impact student attitude and, thus, impact their perceived learning outcomes and satisfaction, instructors should emphasize the importance of learning about ERP systems and should provide clear directions so that students experience a meaningful interaction with ERP systems. Implications for practitioners and educators are reported. © 2011 by the Association for Information Systems.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=81055143774&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.17705/1cais.02834
    http://hdl.handle.net/10576/51118
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video