• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الآداب والعلوم
  • دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE ROLE OF TWITTER HASHTAGS IN GULF STATES

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Thesis-Master of Arts (924.0Kb)
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Alharami, Reem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Traditional and state-controlled media in the Arabian Gulf have always been censored and controlled. Therefore, social media, such as Twitter, have replaced the traditional media and the way media is handled. Twitter has become an important tool in many places worldwide because of the existing censorship on state-owned media, the ease of use, and the rapidity of publishing information on Twitter as opposed as to other media forms. Thus, with Twitter being one of the most widely used social media, the use of the hashtag symbol too became a crucial and important tool for many Twitter users. This research aims to emphasize the use of Twitter hashtags, the implications it will have on a particular topic, how people on Twitter interact and communicate, and effectively make their voices heard. Thus, in many cases, hashtags have led to effective dialogues and responses. Furthermore, in this case, while individuals commonly use it, it is not limited to them. Organizations and different institutions use Twitter hashtags. Examining Twitter hashtags draws attention towards a specific issue, which cannot be undermined or neglected. Because of its importance, the Twitter website itself, has designed a tool to show the most “trended” or most talked-about hashtags in a particular city/country. This is important because it tells us what people are interested in, and it draws attention towards certain issues and matters. Therefore, people debate and talk about the most trended topics and hopefully contribute to it and draw attention, or change the outcomes.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/5112
    المجموعات
    • دراسات الخليج [‎68‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video