• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The nexus between quality of customer relationship management systems and customers' satisfaction: Evidence from online customers’ reviews

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    The nexus between quality of customer relationship management systems and customers' satisfaction Evidence from online customers’ reviews.pdf (3.860Mb)
    التاريخ
    2023-11-01
    المؤلف
    Nilashi, Mehrbakhsh
    Abumalloh, Rabab Ali
    Ahmadi, Hossein
    Samad, Sarminah
    Alrizq, Mesfer
    Abosaq, Hamad
    Alghamdi, Abdullah
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Customer Relationship Management (CRM) is a method of management that aims to establish, develop, and improve relationships with targeted customers in order to maximize corporate profitability and customer value. There have been many CRM systems in the market. These systems are developed based on the combination of business requirements, customer needs, and industry best practices. The impact of CRM systems on the customers' satisfaction and competitive advantages as well as tangible and intangible benefits are widely investigated in the previous studies. However, there is a lack of studies to assess the quality dimensions of these systems to meet an organization's CRM strategy. This study aims to investigate customers' satisfaction with CRM systems through online reviews. We collected 5172 online customers' reviews from 8 CRM systems in the Google play store platform. The satisfaction factors were extracted using Latent Dirichlet Allocation (LDA) and grouped into three dimensions; information quality, system quality, and service quality. Data segmentation is performed using Learning Vector Quantization (LVQ). In addition, feature selection is performed by the entropy-weight approach. We then used the Adaptive Neuro Fuzzy Inference System (ANFIS), the hybrid of fuzzy logic and neural networks, to assess the relationship between these dimensions and customer satisfaction. The results are discussed and research implications are provided.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85176570994&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e21828
    http://hdl.handle.net/10576/51180
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      The impact of knowledge management on customer relationship management: A case from the fast food industry in Jordan 

      Mahawrah, Fadi; Shehabat, Issa; Abu-Shanab, Emad ( Inderscience Ltd. , 2016 , Article)
      The aim of this paper is to test the relationship between knowledge, knowledge management (KM) and customer relationship management (CRM). The impact of KM on CRM is the core of this paper. KM systems are considered one ...
    • Thumbnail

      University Social Augmenters Brand Equity: Do University Social Augmenters Possess Brand Characteristics? An Abstract 

      Eldegwy, Ahmed; Elsharnouby, Tamer H.; Kortam, Wael ( Springer Nature , 2019 , Book chapter)
      Do university social augmenters have brand equity? To answer this question, the study conceptualizes, develops, and empirically examines a model of university social augmenters brand equity (USABE). We define university ...
    • Thumbnail

      Validating the antecedents of customer M-payment loyalty: an empirical investigation 

      Tripathi, Shalini Nath; Malik, Nishtha; Rana, Nripendra P.; Vishnani, Sushma; Srivastava, Shalini ( Emerald Publishing , 2022 , Article)
      Purpose: The study aims to explore antecedents and consequences of customer experience (CE) by positing a comprehensive framework taking cognizance of customer loyalty (CL), customer advocacy (CA), customer value dimensions, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video