• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • Case Study
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • Case Study
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of the Two-Stage Multimethod Design: Developing Relevant Strategy Measures for New Settings

    عرض / فتح
    Developing relevant strategy measures for new settings.pdf (444.1Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Elbanna, Said
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The two-stage multimethod design is a research strategy which integrates both quantitative and qualitative techniques within a single research project and is conducted over two distinctive stages of the fieldwork. Considering that attempts at universalizing management concepts without taking into consideration the effect of cultural specifications of the context where they are applied is problematic and the fact that little strategy research has been conducted in Egypt, this case tackles the issue of developing relevant measures for strategic decision-making studies by using a two-stage multimethod design. Using a combination of both qualitative and quantitative data collection methods in the first stage—an exploratory stage—the variables of the study were reoperationalized in the second stage to be more applicable to the less researched Egyptian context and to allow a better external validity and reliability of the constructs. This case, hence, can help readers to understand the role of the two-stage multimethod design in clarifying concepts and operationalizing the study variables when transferring management concepts and constructs to another country with a different culture.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4135/9781529711332
    http://hdl.handle.net/10576/51525
    المجموعات
    • Case Study [‎12‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video