Show simple item record

Authorمزياني, نادية
Available date2024-02-07T05:31:33Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
URIhttp://hdl.handle.net/10576/51621
Abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على طبيعة العلاقة بين استراتيجية الخطوات السبع (7steps) والصحة النفسية لطلاب بالصف الأول الثانوى ينتسبون إلى مدرستى متقن محمد لمير صالحی آریس ، ثانوية الشيخ محمد يكن الغسيرى واستخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي، والاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات وتكون مجتمع الدراسة من طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر ، وبلغت عينة الدراسة (١٤٨) طالب، واستخدم الباحث برنامج SPSS) لتحليل البيانات. وتوصلت الدراسة لنتائج أهمها : . وجود علاقة ارتباط معنوية بين متغيرى الدراسة استراتيجية الخطوات السبع (steps)، والصحة النفسية ، لدى طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر. . وجود تأثير معنوى استراتيجية الخطوات السبع (7steps) على الصحة النفسية ، لدى طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر . وأوصت الدراسة بعدد من التوصيات منها: . تشجيع المدارس على تبنى استراتيجية الخطوات السبع (steps) لطلاب المرحلة الثانوية بجمهورية الجزائر . . تطبيق هذه الدراسة في دول عربية أخرى.
Languagear
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
Subjectاستراتيجية الخطوات السبع (7steps)
الصحة النفسية
طلاب الصف الأول الثانوى
Titleالعلاقة بين استراتيجية الخطوات السبع (steps) والصحة النفسية بالتطبيق على طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر
Alternative TitleThe Relationship between the Seven Steps Strategy and psychological Health: applied study to First Year Secondary School Students in Ashmoul and Aris Regions, Algeria.
TypeConference Paper
Alternative AbstractObjective: The aim of this study is to investigate the relationship between the Seven Steps Strategy and the psychological health of first-year secondary school students affiliated with two schools (Mutekan Mohammed Lemir Salehi Aris School and Sheikh Mohammed Yekn Alghassiri High School) in Ashmoul and Aris regions of Algeria. Researcher employed a descriptive-analytical methodology, with the questionnaire as the primary data collection tool. The study population consisted of first-year secondary school students in the Ashmoul and Aris regions of Algeria, and the study sample included (148) students. The researcher utilized the SPSS program for data analysis. Findings :  A statistically significant relationship between the study variables, the Seven Steps Strategy, and psychological health among first-year secondary school students in the Ashmoul and Aris regions of Algeria.  A significant impact of the Seven Steps Strategy on psychological health among first-year secondary school students in the Ashmoul and Aris regions of Algeria. Recommendations:  Encouraging schools in Algeria to adopt the Seven Steps Strategy for high school students.  Applying this study in other Arab countries.
AuthorMaziani, Nadia
SubjectSeven Steps Strategy
Psychological health
First-year secondary school students


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record