• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
  • Help
    • Item Submission
    • Publisher policies
    • User guides
    • FAQs
  • About QSpace
    • Vision & Mission
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Research Units
  • Qatar University Young Scientists Center
  • The Sixth Youth Research Forum 2024
  • Humanities and Social Sciences Theme
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Research Units
  • Qatar University Young Scientists Center
  • The Sixth Youth Research Forum 2024
  • Humanities and Social Sciences Theme
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    العلاقة بين استراتيجية الخطوات السبع (steps) والصحة النفسية بالتطبيق على طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر

    Thumbnail
    View/Open
    العلاقة بين منهج الخطوات السبع والصحة النفسية-2 (1).pdf (229.3Kb)
    Date
    2024
    Author
    مزياني, نادية
    Maziani, Nadia
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على طبيعة العلاقة بين استراتيجية الخطوات السبع (7steps) والصحة النفسية لطلاب بالصف الأول الثانوى ينتسبون إلى مدرستى متقن محمد لمير صالحی آریس ، ثانوية الشيخ محمد يكن الغسيرى واستخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي، والاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات وتكون مجتمع الدراسة من طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر ، وبلغت عينة الدراسة (١٤٨) طالب، واستخدم الباحث برنامج SPSS) لتحليل البيانات. وتوصلت الدراسة لنتائج أهمها : . وجود علاقة ارتباط معنوية بين متغيرى الدراسة استراتيجية الخطوات السبع (steps)، والصحة النفسية ، لدى طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر. . وجود تأثير معنوى استراتيجية الخطوات السبع (7steps) على الصحة النفسية ، لدى طلاب الصف الأول الثانوى بمنطقة أشمول وأريس بالجزائر . وأوصت الدراسة بعدد من التوصيات منها: . تشجيع المدارس على تبنى استراتيجية الخطوات السبع (steps) لطلاب المرحلة الثانوية بجمهورية الجزائر . . تطبيق هذه الدراسة في دول عربية أخرى.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51621
    Collections
    • Humanities and Social Sciences Theme [‎44‎ items ]
    • Research of Qatar University Young Scientists Center [‎213‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    About QSpace

    Vision & Mission

    Help

    Item Submission Publisher policiesUser guides FAQs

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Video