• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EEG-Based Classification of ADHD: A Promising Digital Innovation for Early Diagnosis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    My research.pdf (34.65Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Alismail, Fai Khalid
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental condition that affects millions of people worldwide. People with ADHD often experience difficulty paying attention, controlling impulsive behaviors, and hyperactivity. These symptoms can have a significant impact on daily life activities, making it difficult to succeed in school, work, and relationships. As a result, Early diagnosis is essential for people with ADHD. However, traditional diagnostic methods can be time-consuming, expensive and need a high level of expertise. Electroencephalogram (EEG) is a non-invasive method that measures electrical activity in the brain. EEG has been shown to be an effective tool for diagnosing ADHD, and it is becoming increasingly accessible and affordable.In this study, we examined the spectral aspects of EEG signals in people with ADHD and healthy controls. We found that there were significant differences in the power of certain frequency bands between the two groups. We then developed a statistical classification model that could accurately distinguish between the EEG signals of people with ADHD and healthy controls with over 90% accuracy.Our findings suggest that EEG-based classification could be a valuable tool for diagnosing ADHD. EEG is a relatively quick and easy procedure, and it can be performed in a variety of settings, including clinics, schools, and even at home. EEG-based classification could therefore help to improve access to ADHD diagnosis and treatment, especially for underserved populations.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51660
    المجموعات
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎70‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video