• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Approaches to Critical Digital Literacy in the MENA Region

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Approaches to Critical Digital Literacy in the MENA Region.pdf (281.8Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Othmane, Azoubi
    Mounia, Baddou
    Khaoula, Jellal
    Safae, Hajjout
    Mekouar, Loubna
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research paper aims to propose a viable solution to one of the world’s most dire issues as of this decade, and most specifically within the MENA region. It is the proliferation of fake news, and misinformation that runs rampant, whether in community spaces or on social media. This advent has been further exacerbated by the recent rise of internet availability and content consumption in the region. Especially now that content creation, powered by automation, AI text generation and image manipulation, has never been higher. This study will focus on the most vulnerable parties of this issue: the youngest and the eldest of society, who are disproportionately susceptible. The objective of this research is to help support these vulnerable groups in developing stronger critical thinking skills so as to safeguard them against fake news in a beginning initiative, and lastly follow up with methods to prevent their spread in the first place with ethical methods. The approaches chosen to undertake this challenge will focus mainly on two facets: Firstly, case studies involving users within the MENA region clusters, both online and offline. Secondly, an analysis of how self-proclaimed news outlets manage to reach wider audiences.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51718
    المجموعات
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎70‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video