• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السادس للشباب 2024
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Investigating the Effect of a Proposed Educational Robot on Students‘ Motivation and Learning of Thermodynamic Concepts

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Effect of a Proposed Educational Robot المنتدى البحثي السادس للشباب 2024- جامعة قطر.pdf (36.47Kb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    OMARI, Slimane
    MAMANE, Adnane
    BENJELLOUN, Nadia
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Research in Morocco shows a decrease in motivation and learning of physics subjects for Moroccan middle school students, which negatively impacts their school achievement. The present study aims to identify the effect of using educational robotics on middle school students’ motivation and learning of physics concepts, particularly regarding the concept of temperature. A total of 90 first-year middle school students from a public school in Meknes, Morocco, voluntarily participated in this study. The students were divided into two groups (46 for the experimental, and 44 for the control). The study was carried out during the 2020-2021 school year. The experimental group was taught the temperature lesson using educational robotics (ER). While the control group was taught the same lesson using a conventional teaching method. Two indices were evaluated and analyzed. The index of students’ achievement in acquiring the concept of temperature was measured by pre-test (diagnostic test) and post-test (formative evaluation test). The students’ motivation index was measured by a Likert scale questionnaire. The data collected were analyzed using SPSS software. The post-test results of this study show that students in the experimental group perform better than the control group students. Additionally, the results of the motivation questionnaire show a considerable improvement for the experimental group. The results of the study recommend that teachers integrate educational robotics into their courses to help students achieve better results in the subject of physical sciences.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51719
    المجموعات
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎213‎ items ]
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎70‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video