• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Efficient Test Collection Construction via Active Learning

    Thumbnail
    عرض / فتح
    3409256.3409837.pdf (1.732Mb)
    التاريخ
    2020-09-14
    المؤلف
    Rahman, Md Mustafizur
    Kutlu, Mucahid
    Elsayed, Tamer
    Lease, Matthew
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    To create a new IR test collection at low cost, it is valuable to carefully select which documents merit human relevance judgments. Shared task campaigns such as NIST TREC pool document rankings from many participating systems (and often interactive runs as well) in order to identify the most likely relevant documents for human judging. However, if one's primary goal is merely to build a test collection, it would be useful to be able to do so without needing to run an entire shared task. Toward this end, we investigate multiple active learning strategies which, without reliance on system rankings: 1) select which documents human assessors should judge; and 2) automatically classify the relevance of additional unjudged documents. To assess our approach, we report experiments on five TREC collections with varying scarcity of relevant documents. We report labeling accuracy achieved, as well as rank correlation when evaluating participant systems based upon these labels vs. full pool judgments. Results show the effectiveness of our approach, and we further analyze how varying relevance scarcity across collections impacts our findings. To support reproducibility and follow-on work, we have shared our code online\footnote\urlhttps://github.com/mdmustafizurrahman/ICTIR_AL_TestCollection_2020/.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85093118866&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1145/3409256.3409837
    http://hdl.handle.net/10576/51995
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video