• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Cultural Competence among Healthcare Professional Educators: A Mixed-Methods Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-15-13793-with-cover.pdf (314.8Kb)
    التاريخ
    2023-09-15
    المؤلف
    Mukhalalati, Banan
    Ahmed, Aicha
    Elshami, Sara
    Awaisu, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As cultural diversity gains global prominence, healthcare professional educators (HPEs) are expected to exhibit a high level of cultural competence in education. Responding to this necessity requires the establishment of healthcare education that is oriented toward sustainability. This study aimed to investigate HPEs’ perceptions of cultural competence at the Qatar University-Health Cluster (QU-HC). A convergent mixed-methods design was applied. The quantitative phase involved 118 HPEs at QU-HC responding to the Multicultural Teaching Competency Scale (MTCS). The qualitative phase included 3 focus groups (FGs) with 22 HPEs guided by Campinha-Bacote’s (1999) model of cultural competence. Thematic analysis was applied to analyze FGs data. Seventy-one educators responded to the MTCS (response rate was 60.2%), and twenty-two educators attended the FGs. HPEs demonstrated a moderate level of cultural awareness (total MTCS mean = 57 ± 7.8). The FGs revealed that the HPEs exhibited awareness and responsive teaching, but individual and institutional factors needed improvement. This study expands upon the existing literature concerning the cultural diversity impacts on the teaching and learning aspects of health profession programs, specifically within the Middle East context. It is recommended that health professional programs intensify the cultural orientation provided to educators, reanalyze the curricular content to serve diverse patients, and explore innovative approaches that embrace cultural diversity and sustainability.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85172913302&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su151813793
    http://hdl.handle.net/10576/52224
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1389‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video