• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Numerical simulation of one-stage gearbox dynamics in the presence of simultaneous tooth cracks

    Thumbnail
    التاريخ
    2017-01-01
    المؤلف
    Mohamed, Ahmed
    Sassi, Sadok
    Paurobally, Mohammad Roshun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Gears are vital components in various industrial machinery. Tooth fatigue crack is amongst the most common causes of gear failure. Early detection of tooth cracks is crucial for effective con-dition-based monitoring. This study aims at investigating the dynamics of a one-stage spur gear-box, having multiple tooth cracks located simultaneously on the pinion and the gear. The numer-ical simulation of the vibration behaviour is obtained using a 6 DOF dynamic model, that takes into account the lateral and the torsional motions of the two gears of the gearset. The effect of inter-tooth friction was taken into consideration in this study. The time-varying mesh stiffness was evaluated using the finite element method, while the vibration response is obtained using a developed MATLAB code. Different vibration signal features were applied on the time and fre-quency domains of the residual signals, to examine their sensitivity. The hunting tooth phenome-non, where a cracked tooth on the pinion gets in contact with a cracked tooth on the gear, was particularly investigated. To make the analysis more realistic, different scenarios of various depths and number of cracks were considered. For each one of these scenarios, the use of statis-tical signal features showed contradictory patterns and the use of such features could be deceptive if not considered properly. This study has the potential to improve the early detection of simulta-neous gear tooth cracks.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85029461113&origin=inward
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/52488
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1461‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video