• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A new perspective on the linkages between tourism demand and business cycles

    عرض / فتح
    Journal of Tourism Research - 2021 - Vatsa - A new perspective on the linkages between tourism demand and business cycles.pdf (1.308Mb)
    التاريخ
    2022-03
    المؤلف
    Vatsa, Puneet
    Balli, Faruk
    Saleh, Ali Salman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Business cycles, that is, the irregular fluctuations in economic activity,affect tourism demand—this is a stylized fact in tourism research. And itis well-founded. After all, as incomes rise, so does the consumption ofgoods and services, including tourism; tourism falls into the category ofnormal (or luxury) goods and services. This reasoning, however, mayoffer no assurance totourism-exportingcountries. International tourists,who have many destinations to choose from, may prefer one overanother. Thus, the benefits accruing from rising tourism demand abroadwould differ across tourism-exporting countries: each would be con-cerned with the impact of foreign business cycles onits owntourismexports. Therefore, several important questions arise for a tourism-exporting country: Are foreign business cycles correlated with demandfor its tourism services? If yes, how strong are the correlations? What isthe lag with which tourism demand is affected by business cycles? Doesseasonality, which typifies tourism demand, mask the associationbetween business cycles and tourism demand cycles? This study isdevoted to answering these questions in the context of the demand forNew Zealand (NZ) tourism by employing the recently developed Hamil-ton (2018) filter as well as the frequently used Hodrick-Prescott filter(Hodrick & Prescott, 1997). While the latter is foundational to numer-ous analyses in economics and tourism research, the former is relativelynew. We also use a difference filter to perform robustness checks. Thus,from a methodological standpoint, we contribute to the literature bypresenting the first detailed comparative analysis of business cycles andtourism demand linkages using three different data filters.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85117899452&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/jtr.2500
    http://hdl.handle.net/10576/52859
    المجموعات
    • المالية والاقتصاد [‎437‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video