• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experimental Investigation and Uncertainty Prediction of the Load-Carrying Capacity of Composite Double Hat for Lattice Core Sandwich Panels Using Artificial Neural Network

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Laban, Othman
    Gowid, Samer
    Mahdi, Elsadig
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Carbon fiber reinforced composites are promising candidates for building advanced multifunctional structures with superior properties that are suitable for the next generation of automotive and aircraft applications. This study presents an experimental investigation into the effect of the major orientation of the composite hat section on the crushing behavior and load-carrying capacity of a composite double hat structure. The variation in load carrying capacities due various measurement and manufacturing factors can significantly affect the design and thus safety. Therefore, the uncertainty in load carrying capacities is implicitly considered by identifying the maximum and minimum values of the load-carrying capacities at all displacement values. Artificial neural network-based models are then developed and compared using the Mean Squared Error (MSE) measure, with the objective to predict the load-carrying capacity range at each displacement value, which implicitly considers the uncertainty of results. Three samples of each arrangement are statistically analyzed and utilized in the training. The results show that the 'X' hat orientation outperforms the 'O' hat orientation in terms of load-carrying capacity. On the contrary, the 'O' hat orientation outperforms the 'X' hat orientation in terms of crash force efficiency with a total value of 0.6 for the former in comparison to 0.5 for the latter. A two layers ANN-models are found best in terms of performance with total RMSE values of 55.5 N for 'X' orientation and 515.8 N for 'O' orientation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICIoT48696.2020.9089603
    http://hdl.handle.net/10576/53018
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1461‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video