• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effects of citizenship status on service utilization and general satisfaction with healthcare: a cross-cultural study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The effects of citizenship status on service.pdf (490.3Kb)
    التاريخ
    2016-11-24
    المؤلف
    Khaled, Salama M.
    Shockley, Bethany
    Abdul Rahim, Hanan F.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: To explore the role of citizenship status as a predictor of general satisfaction with healthcare services in Qatar, including potential interaction with utilization and health insurance coverage type. Design: A cross-sectional survey conducted in 2012. Setting: A household survey in the State of Qatar in the Arab Gulf. Participants: A nationally representative sample of 2750 citizens and noncitizens aged 18 years and older. Main Outcome: General satisfaction status with Qatar’s healthcare system. Measures: Citizenship status, healthcare utilization, health insurance type. Results: Citizens were significantly less likely to be satisfied with Qatar’s healthcare system than noncitizens (odds ratio (OR) = 0.30, P < 0.001). The association between private health insurance and overall satisfaction was not significantly different between citizens and noncitizens (P = 0.19). However, the association between utilization of healthcare services and overall satisfaction was moderated by citizenship (P < 0.001). Among citizens, non-users were less likely to be satisfied than recent users (OR = 1.88, P < 0.05), while the opposite pattern was observed among noncitizens (OR = 0.51, P < 0.05). These patterns persisted even after controlling for potential confounders. Conclusions: The study revealed significant population differences in satisfaction between recent users and non-users within citizenship groups. These differences may stem from different expectations with respect to healthcare services. Understanding these expectations may have important policy implications for cross-cultural contexts.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1093/intqhc/mzw131
    http://hdl.handle.net/10576/5320
    المجموعات
    • الأبحاث [‎296‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video