• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Illustrate It! An Arabic Multimedia Text-to-Picture m-Learning System

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Illustrate_It_An_Arabic_Multimedia_Text-to-Picture_m-Learning_System.pdf (6.214Mb)
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Karkar, Abdel Ghani
    Alja'am, Jihad Mohamad
    Mahmood, Arif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Multimedia learning is the process of building mental representation from words associated with images. Due to the intuitiveness and vividness of visual illustration, many texts to picture systems have been proposed. However, we observe some common limitations in the existing systems, such as the retrieved pictures may not be suitable for educational purposes. Also, finding pedagogic illustrations still requires manual work, which is difficult and time-consuming. The commonly used systems based on the best keyword selection and the best sentence selection may suffer from loss of information. In this paper, we present an Arabic multimedia text-to-picture mobile learning system that is based on conceptual graph matching. Using a knowledge base, a conceptual graph is built from the text accompanied with the pictures in the multimedia repository as well as for the text entered by the user. Based on the matching scores of both conceptual graphs, matched pictures are assigned relative rankings. The proposed system demonstrated its effectiveness in the domain of Arabic stories, however, it can be easily shifted to any educational domain to yield pedagogical illustrations for organizational or institutional needs. Comparisons with the current state-of-the-art systems, based on the best keyword selection and the best sentence selection techniques, have demonstrated significant improvements in the performance. In addition, to facilitate educational needs, conceptual graph visualization and visual illustrative assessment modules are also developed. The conceptual graph visualization enables learners to discover relationships between words, and the visual illustrative assessment allows the system to automatically assess the performance of a learner. The profound user studies demonstrated the efficiency of the proposed multimedia learning system.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2017.2710315
    http://hdl.handle.net/10576/53244
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video