• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Design and implementation of a multimedia-based technology solution to assist children with intellectual disability to learn

    Thumbnail
    عرض / فتح
    pkpadmin,+141_Design+and+Implementation+of+a+Multimedia-based+Technology+Solution+to+Assist+Children+with+Intellectual+Disability+to+.pdf (889.7Kb)
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Alja'am, Jihad
    Abou El-Seoud, Samir
    Mwinyi, Masoud
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents an innovative technological solution to improve the understanding and cognitive functions of children with intellectual disability through multimedia. New algorithms that mine the story-based scripts, rank their sentences, extract keywords and match them with multimedia have been proposed in our previous work. They are integrated in the proposed system and being assessed over 50 stories for children. The results showed that the children concentration and refection are highly improved using multimedia. The system is fully dynamic and support the personalized learning. Instructors can focus on the main ideas of the story which are extracted automatically and use then images and clips to explain them. The words and images are stored in a corpus which is enriched continuously. Every new story taught will add new information to the corpus and to every children dataset. Parents can review the tutorials used in school with their children at home. The system contributes to the reintegration of children with intellectual disability into the society and break their marginalization and isolation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v12i04.6698
    http://hdl.handle.net/10576/53245
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video